اخبار

دومين جلسه مديران حقوقي قطار شهري كشور، امروز در شركت بهر برداري مترو تهران و حومه برگزار شد.

به گزارش مديريت ارتباطات و امور بين الملل شركت بهر برداري مترو تهران و حومه، در اين جلسه كه مديران و روساي حقوقي قطار شهري سراسر كشور حضور داشتند، مديرعامل شركت بهره برداري مترو تهران گفت: در حال حاضر با جابجايي روزانه حدود دو ميليون و پانصد هزار مسافر در روز توانستيم به همگان ثابت كنيم كه ما توان اين را داريم كه با تمام تحريم هايي كه اعمال شده مشكلات خود را حل كنيم.

نايبي افزود: فقط ساخت تونل ها و خطوط مترو  براي آيندگان باقي نمي ماند بلكه اين تجربيات هم هستند كه ميراثي براي نسل آينده خواهند بود.

در ادامه جلسه منتظري معاون تحقيقات فني شركت مترو تهران با ارائه توضيحاتي در خصوص اتحاديه حمل و نقل بين المللي گفت: اتحاديه حمل و نقل بين المللي به عنوان يك مرجع قانون گذار در سيستم هاي حمل و نقل عمومي عمل مي كند و وظيفه عمده آنها قانونگذاري، ارتباط بين سيستم هاي مختلف حمل و نقل و آگاه كردن مسئولان و دست اندركاران از مزاياي آن سيستم است. اين اتحاديه موظف است تا نوآوري هاي اين سيستم را در سطح دنيا مطرح كند و هدف عمده آن بنيانگذاري سيستم جامع حمل و نقل عمومي در دنياست.

وي با اشاره به اينكه اتحاديه حمل و نقل بين المللي 129 سال است كه در بروكسل بنا نهاده شده افزود: بيش از ده سال از عضويت شركت مترو در اين اتحاديه مي گذرد و در حال حاضر 3 هزار و  400عضو منطقه ايي و بين المللي دارد كه بيش از 30 نفر از اين اعضا ايراني هستند.

وي تصريح كرد: اتحاديه حمل و نقل بين المللي 11 دفتر در دنيا دارد كه يكي از آنها در تهران است و اين نشان از اهميت و ارزشي است كه ما به سيستم حمل نقل مان در ايران مي دهيم.

منتظري گفت: سرعت متوسط جابجايي حمل نقل ريلي 35 كيلومتر است و اين درحالي است كه اين سرعت در اتوبوس 15 كيلومتر و در وسايل شخصي 5 كيلومتر است. اين ميزان نشان مي دهد سرعت جابجايي مسافر در مترو بسيار بيشتر از ساير حمل ونقل هاي شهري است.

وي افزود: در سال 2000 ميلادي 42 گيگا تن گاز co2 توليد شده بود كه اگر جلو اين روند گرفته نشود، اين ميزان آلودگي در سال 2050 دو برابر مي شود و يكي از دلايل عمده اين آلودگي هوا استفاده بيش از حد از وسايل حمل و نقل شخصي است و تنها با تشويق دولت و مردم براي استفاده از حمل و نقل عمومي اين معضل قابل كنترل است.

در ادامه سيد ابوالفضل بهردار دبير انجمن مهندسي حمل و نقل ريلي ايران گفت: مترو به عنوان يك حمل و نقل سبز در دنيا مطرح است و ما تلاش مي كنيم تا با افزايش كاركرد بخش حقوقي به پيشرفت آن كمك كنيم. حل دعوايي حقوقي يكي از كار كردهاي مراكز و دفاتر حقوقي است اما مهم تر از آن مطالبات اجتماعي را از منظر حقوقي بررسي كنيم.

دربندي مدير حقوقي شركت بهره برداري مترو تهران نيز گفت: مترو تهران با جابجايي بيش از 2و نيم ميليون مسافر سعي كرده يكي از مترو هاي امن دنيا باشد.

دربندي با اشاره به اينكه شركت بهره برداري مترو تهران تا كنون تجربياتي را در زمينه حقوقي كسب كرده و  ما بايد آن را به ديگران منتقل كنيم تا آنها نيز به مشكل بر نخورند .

گفتني است شركت كنندگان در پايان اين جلسه، از شركت بهره برداري مترو تهران و مراكز فرمان بازديد كردند.

1393/5/29
printآمار بازديدكنندگان:1687