اخبار


كيفيت خدمات حمل‌ونقل در دنيا به گونه‌ای رشد یافته که مسافران ديگر تنها مصرف کننده نیستند و در اين سيستم نقش دارند. كنترل سفر ديگر يك اميد واهي نيست حتي زماني‌كه درحيطه حمل‌و‌نقل عمومي باشد. یکی‌ از اهداف پروژه‌ي EBSF ( سیستم اتوبوسرانی آینده‌ی اروپايي) حمایت از تغییر شکل خدمات جابجايي سیستم حمل‌ونقل مي باشد از حالتي كه مسافر به صورت منفعلانه از نقطه A به نقطه B منتقل می‌‌شود، و تبديل آن به نوعی سیستم حمل‌ونقل که در آن مسافران به صورت مستقل نقش دارند. خدمات حمل‌ونقل عمومی‌ به طور معمول با انبوه جمعیت یا خدمات عمومی‌ همراه است. هرچند در پروژه EBSF استفاده کنندگان اشخاص متفاوتي هستند با اين حال مسافر مي‌تواند در ميان توقف هاي متعدد در سفر، و هنگام تغيير وسيله نقليه، برنامه‌های مشخص حمل‌ونقل را در سراسر طول سفرش در زمان مورد نيازش كسب كند و آزادانه و در هر زمانی‌ که می‌خواهد، نقشه مسير خود را انتخاب کند.





چگونه جابجایی‌ شخصی‌ در حمل‌و نقل عمومی‌ در دسترس باشد؟


دسترسي آسان مسافران به اطلاعات شفاف، دقيق، جامع و به‌موقع در طول سفر به آنها در انتخاب مسير و چگونگي استفاده از وسايل حمل‌ونقل عمومي كمك مي‌كند و اين امر سبب استفاده مكرر آنها از حمل‌ونقل عمومي مي‌شود. نقطه قوت بارز اين سيستم دردسترس بودن آن است به اين‌صورت كه يك همكاري بين همه بخش‌هاي سيستم حمل‌و‌نقل عمومي وجود دارد كه از دردسترس بودن اطلاعات براي مسافران حمايت مي‌كند. اهداف EBSF ایجاد یک معماری مخابراتي(روشي براي انتقال داده‌ها) براساس برنامه‌هایي است كه به‌محض اينكه بهم وصل مي‌شوند، باهم اجرا مي‌شوند. مدتی‌ است که در حقیقت موضوع جدیدی وجود ندارد، به غیر از این که ما صرفاً در مورد معماري صحبت می‌‌کنیم که برای تمامي شرکت‌های بهره‌برداری اروپا ساخته شده است که از چندین ‌شاخص ICT( فناوری‌های اطلاعاتی‌ و ارتباطی‌) از قبیل پروتكل استاندارد، ارتباطات الكترونيكي و نقطه تلاقي تشكيل شده‌است. این نوع معماری مذکور در حال توسعه، یکپارچگی و اعتبار سنجی است كه در حال‌حاضر‌ براساس تست مخابراتي در نانتراير پاریس صورت مي‌پذيرد. پروژه EBSF با ۲۲ شريك اروپایی‌ در تلاش‌اند تا این امر را به واقعیت مبدل کنند. این تست امسال در قسمت‌های متعدد مرتبط با پروژه از جمله شهر‌های رم، مادرید، بوداپست، برونوآ و برمرهافن شروع شده است.

 

 

در عمل استفاده از نوعی معماری استاندارد که بر روی یک پلت‌فرم فناوری باز طراحی‌ شده، به بهره‌برداران اجازه می‌‌دهد تا پایه‌ی کار خود را در اروپا بدون آنکه نیازی به سیستم‌های اطلاعاتی‌ از پیش نصب شده داشته باشند،(نرم‌افزار، تجهيزات، كاركنان، اطلاعات) بنا کنند. بنابراین به آنها اجازه می‌‌دهد تا به صورت آنی‌ عمل کرده و با هزینه‌های کمتر یکپارچه‌سازی، به عملیات خود ادامه دهند.  هماهنگی‌ و هارمونی سیستم اطلاعات معماری دردسترس و همچنین هم‌راستا‌ با یک منبع بی‌‌نهايت از خروجي‌های جدید و سرویس‌های خلاقانه، تاثیر مستقیمی‌ بر کیفیت سیستم حمل‌ونقل و به دنبال آن انتخاب مسافران می‌‌گذارد. در پروژه EBSF، به تازگی برنامه‌های توسعه‌يافته کاربردی‌ در میا‌‌ن سيستم نقليه، ایستگاه، توقفگاه و اتاق کنترل مورد آزمايش قرار مي‌گيرد و در آن بر روي فناوري‌هاي اضطراري تمركز مي‌شود تا نیازهای خاص بهره‌برداران حمل‌ونقل عمومی  ‌ ( مدیریت ناوگان، کنترل عملکرد، بلیت‌فروشی الکترونیکی‌، سرشماری مسافران، اطلاع‌رسانی چندجانبه، دادو ‌ستد اطلاعات، تعمير و نگهداری و تشخیص ایرادات در محل ) تامين شود. در آینده‌ا‌ی نزدیک، ممکن است معماری EBSF در اروپا استاندارد شود. اين معماری با رویکرد عمومی‌ و ایمن براساس پروتکل‌های اینترنتی و استاندارد برون مرزی جهت جابجايي مناسب و رايگان در کل سیستم اتوبوسرانی اروپا ایجاد خواهد شد. مردم و شرکت‌های خدماتی EBSF با هدف حمايت از جابجایی‌ رایگان در اروپا و چگونگی‌ انجام آن اقدام خواهند نمود. ۴۹ شریک اروپایی در یازده کشور مختلف اروپایی‌ همراه با هم تلاش می‌‌کنند تا سیستم حمل‌ونقل عمومي را به خدمات عمومی‌ جابجایی تبدیل کنند. اروپایی فردا یک عشایر شهری خواهد بود!

 



منبع: نشريه رسمي اتحاديه uitp 


1397/6/3 15:6:32
printآمار بازديدكنندگان:29