اخبار

مترجم: فرزاد وحدت زاده

طراحي يك ابزار واحد ديجيتال كه تمامي مراحل سفر مشتري را پوشش دهد يك چالش است. اعضاي uitp تا حد امكان در حال به دست آوردن روش هاي مختلف به منظور ايجاد سفري شفاف براي مسافر مي‌باشند.

در سال 2014، گروه كاري كميسيون بازاريابي، طي مطالعه‌اي برروي راه‌حل‌هاي ديجيتالي انجام شده به تجزيه و تحليل مراحل گوناگون سفر مشتري پرداختند تا ببينند آيا امكان ديجيتالي شدن اين مراحل وجود دارد. اين مراحل، برنامه‌ريزي سفر، خريد بليط، اعتبار، زمان واقعي، اطلاعات در دسترس، پيدا كردن مسير، ارزيابي، بازخورد و ضمانت را پوشش مي‌دهد. در نتيجه به نظر مي‌رسد كه هيچ پاسخ صحيح واحدي وجود ندارد و روش‌هاي مختلف مزايا و معايبي دارند كه بايد بر اساس نيازهاي مشتري سنجيده شوند همچنين بايد در نظر گرفته شود تامين كنندگان و بازيگران ديگر بازار چه چيزي را ارائه مي دهند.

 هدف هر پروژه ديجيتالي شفاف‌سازي روند كلي سفر و قابل درك بودن براي مشتري است. ابزارهاي تلفن همراه مخصوصاً برنامه‌ها رايج‌ترين هستند و ارزش آن‌ها اغلب بسيار بيشتر از ديگر پلت فرم‌هاي ديجيتال است. به هرحال هيچ يك از ابزارهاي تلفن همراه كه قابليت پوشش دادن تمامي مراحل يك سفر مشتري را داشته باشد در حال حاضر توسط اعضاي كمسيون بازاريابي تهيه نمي‌شود در حالي كه بيشتر آن‌ها يك وب سايتي را ارايه مي‌دهند كه اين اعمال (پوشش دادن تمامي مراحل سفر يك مشتري)را انجام مي‌دهد. در عوض آن‌ها انواع گوناگوني از خدمات ديجيتالي از نمايشگرهاي شمارش معكوس در ايستگاه‌هاي اتوبوس تا نمايشگرهاي مسيرياب در پايانه‌هاي اصلي ارائه مي‌دهند.

به نظر مي‌رسد يكپارچه ‌سازي خريد بليط و ارزيابي سفر در برنامه‌هاي تلفن همراه يك چالش اساسي است. اين مسئله سوالات زيادي را به وجود مي‌آورد كه آيا وقتي هدف ارائه‌ي تجربه شفاف و روشن به مشتري است، تنها همين يك راهكار ممكن وجود دارد؟
برداشت مشتري از يك سفر شفاف و ديجيتال چيست؟ همه نيازها بايد توسط يك راه‌حل پوشش داده شود؟ ارائه خدمات بيشتر و راه‌حل‌هاي كاربردي و با هزينه كمتر مي‌تواند مناسب مشتري باشد. 

پاسخ مطمئنا منفي هست. هر راهبردي جوانب مثبت و منفي خودش را دارد. كار بهره‌برداران ارزيابي معايب و مزايا در قبال نيازهاي مشتري و سيستم حمل‌ونقل ارائه شده همچنين دسترسي بهره‌برداران و مسئولان ناظر حمل‌ونقل عمومي به اطلاعات آزاد است. 

منبع: pti: no1-2015


1396/3/9
printآمار بازديدكنندگان:73